Sunday, November 10, 2013

Permainan Komputer Untuk Kanak-Kanak

Pengenalan                                                                                                                           
Sejajar dengan perkembangan teknologi pada masa kini, agak normal bagi kita melihat kanak-kanak seawal usia 2 tahun menjadikan teknologi canggih sebagai alat permainan dan pembelajaran untuk mereka.

Ipad, android tablet dan komputer tidak lagi dianggap sebagai kehendak malahan telah menjadi satu keperluan bagi masyarakat kita. Teknologi ini amat membantu untuk kita dalam pelbagai aspek.

Teknologi dan kanak-kanak                                                                                               
Sebagai ibu bapa agak susah untuk kita melarang dan mengawal anak-anak kecil kita terus khayal dengan permainan yang terdapat didalam komputer/tablet, malah mereka bertambah asyik dan seronok dengan permainan-permainan tersebut.

Langkah bijak ibu-bapa untuk kanak-kanak                                                                     
Ibu bapa tidak seharusnya terus melarang anak kecil mereka dari terus menggunakan komputer dan tablet sebagai alat permainan mereka, malah teknologi tersebut dapat menjadikan anak mereka lebih kreatif dan taraf pemikiran mereka lebih cepat berkembang dan matang.

Sebaliknya ibu bapa dapat menggunakan komputer dan tablet sebagai alat pembelajaran yang sangat menarik dan berkesan untuk anak kecil mereka menguasai sesuatu perkara/pelajaran. Dengan cara ini anak kecil mereka dapat mengunakan komputer dan tablet sebagai alat bantu belajar selain digunakan sebagai alat permainan.

Permainan komputer ABC, JAWI, MENGIRA dan ENGLISH                                       

Berita baik bagi ibu bapa yang mahukan kelainan untuk anak kecil mereka. Kami menghasilkan satu aplikasi untuk komputer dan tablet untuk pembelajaran anak kecil anda.

Aplikasi ini dapat membantu anak kecil anda menguasai ABC, JAWI, Mengira dan English dengan cara yang mudah dan berkesan malah ianya amat menyeronokkan bagi anak anda!!!

Anda hanya perlu membimbing anak anda cara menggunakan aplikasi ini dalam masa yang singkat kemudian anak anda akan dapat menggunakan dengan sendirinya.

Bagaimana aplikasi ini dapat membantu anda dan anak kecik anda??                            
Aplikasi ini mengandungi subjek ABC, JAWI, Mengira dan English.

Bagi subjek ABC, anak anda belajar mengnal huruf A hingga Z, Dibantu dengan suara yang jelas ( Bahasa Melayu ) ianya akan akan memudahkan anak anda untuk memafami apa yang disebutkan.
Selain mengnak huruf, anak anda akan didedahkan cara mengeja sesuat perkataan berdasarkan gambar dan huruf. Dibantu suara dan gambar animasi ianya lebih menyeronokkan!
Untuk menguji perkembangan dan pemahaman anak anda tentang apa yang mereka telah pelajari mereka boleh menguji dengan permainan kuiz yang telah disediakan.

Subjek JAWI pula ianya seperti subjek ABC yang mempunyai beberapa bahagian seperti Kenal Huruf, Mengeja dan Kuiz.



Bagi subjek Mengira pula anak anda akan mengenal nombor 1 hingga 10. Dibantu dengan bilangan gambar mengikut nombor ianya lebih mudah untuk anak anda memahami. Selain mengenal nombor, anak anda juga akan didedahkan dengan cara mengira mengikut nombor.

Pengiraan tambah dan tolak juga disediakan, dibantu dengan animasi yang menunjukkan cara mengira tambah dan tolak ianya pasti tidak membosankan anak anda.

Kuiz juga disediakan untuk menguji pemahaman anak anda tentang nombor, mengira tambah dan tolak.

Untuk subjek english pula, ia merupakan kamus ringkas untuk anak anda mengenal perkataan english berpandukan gambar, ianya merangkumi My Body, My Famly, Animals dan Fruits. Kuiz juga disediakan untuk subjek ini.




Antara maklumbalas yang baik dari pelanggan kami




TEMPAH SEKATANG DAN DAPATKAN PROMOSI 

PENGHANTARAN PERCUMA 

KE SELURUH MALAYSiA

RM29.90 SAHAJA

TEMPAH SEKARANG 0127987980


2 comments: